czwartek, 7 czerwca 2012

Wyprawa w góry. Ustroń

Ustroń

Ustroń to niewielkie malownicze miasteczko w Beskidzie Śląskim położone nad brzegiem Wisły. Jego historia jest niezwykła i warto ją poznać, więc  zainteresowanych odyłam choćby do wikipedii. Już sama nazwa nie koniecznie jest taka oczywista... Jak mówi wikipedia: ,, zdaniem językoznawców nazwa "Ustroń" pochodzi od miejsca zacisznego, ustronnego, leżącego "na stronie"]. Natomiast według przekazów legendarnych właśnie tu, nad brzegiem Wisły, jeden z oddziałów tatarskich miał spalić w 1241 r. kilkuset polskich jeńców, skąd poszła nazwa ustrina lub ustrinum, tzn. pogorzelisko z ciał ludzkich (łac. ustor – palący trupy)"...

brrrr

Architektura..




oryginalna elewacja....



Poczułem się jak w bibliotece, choć nigdy w przeciwieństwie do Demona I w takowej nie byłem....




Ustroń kiedyś:


Zadbane, piękniejące z roku na rok miasteczko, pełne ukwieconych parków, alejek i klombów





i fontanny!!! Moje ulubione!!!


 



i ja z Panem na rynku  w Ustroniu 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz