sobota, 30 marca 2013

Wielkanoc 2013

Wielkanocny pacierz
 


Nie umiem być srebrnym aniołem
ni gorejącym krzakiem
tyle Zmartwychwstań już przeszło
a serce mam byle jakie.

Tyle procesji z dzwonami
tyle już Alleluja
a moja świętość dziurawa
na ćwiartce włoska się buja.

Wiatr gra mi na kościach mych psalmy
jak na koślawej fujarce
żeby choć papież spojrzał
na mnie przez białe swe palce.

Żeby choć Matka Boska
przez chmur zabite wciąż deski
uśmiech mi Swój zesłała
jak ptaszka we mgle niebieskiej.

I wiem, gdy łzę swoją trzymam
jak złoty kamyk z procy
zrozumie mnie mały Baranek
z najcichszej Wielkiej Nocy.

Pyszczek położy na ręku
sumienia wywróci podszewkę
serca mojego ocali
czerwoną chorągiewkę.

Ks Jan Twardowski


Wielkanoc 2011:








Wielkanoc 2012:




 
Wielkanoc 2013:


 
 Bez komentarza....

3 komentarze:

  1. śliczne kwiaty

    OdpowiedzUsuń
  2. aguś ... ty,mi zdjęciami mnie zdołowałaś ... sam Pan Bóg wie jak bardzo potrzba nam wiosny
    a wiersz ks. Twardowskiego - uwielbiam .....

    całuchy i do szybkiego zobaczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniś na pocieszenie mogę powiedzieć, że w 2011 wiosna przypadała w 3 weekend kwietnia tj 24.04, w 2012 była 8 kwietnia.. No ale co tu dużo mówić... te zwały śniegu szybko się nie roztopią... choć słonko dziś zaczęło nad tym pracować.
      Damy rade:) Lato potrwa do 6 grudnia:)

      Całuje i ściskam i do rychłego!

      Usuń