środa, 10 grudnia 2014

Wspomnienia z wakacji 2014 - część 2 - Demon i latarnia morska

Dobry wieczór :)
Tak jak obiecałem pojawiam się, aby opowiedzieć o moich nadmorskich wakacjach. Tym razem będzie to historia o poszukiwaniu światełka :)
 
Podczas jednego z naszych popołudniowych spacerów, który znienacka przerodził się w spacer wieczorny zobaczyliśmy z Panią tajemnicze światełko...
 
 
Popędziliśmy w tamtym kierunku
 
 
Biegliśmy i biegliśmy w kierunku tego światełka
 
 
aż zabrakło nam sił, a światełko zniknęło....
 
 
myślałem, że jeszcze się pojawi...
 
 
wspiąłem się nawet na ogromny głaz żeby móc widzieć więcej, ale niestety...
 

Zasmuceni wróciliśmy do naszej norki, ale na następny dzień od samego rana wznowiliśmy poszukiwania :)
 
 
Zaczęliśmy od miejsca, w którym jak kiedyś mi się wydawało widziałam tajemnicze malunki ...
 
 
Turystyczny stół posłużył mi za punkt obserwacyjny...
 
 
I nagle coś kolorowego rzuciło mi się w oczy :D Jest!
 
 
Pani wytłumaczyła mi, że te malowanki to mapy :) i nawet pomogła znaleźć mi na niej cel naszych poszukiwań :) Ktoś jeszcze go widzi??
 

No to komu w drogę temu trampki :D Zanim się ściemni musimy dotrzeć do miejscowości Gąski.
 
 
Przemierzaliśmy wiele kilometrów brzegiem morza, konieczne były przystanki na krótki odpoczynek
 
 
i schładzanie się w wodach Bałtyku :)
 
 
i kiedy wynurzyłem się z morskich fal zobaczyłem ją....
to chyba fatamorgana... próbowałem ją z siebie zrzucić... tą fatamorganę ma się rozumieć...
 
 
ale nic z tego, latarnia stała i łypała na nas swoim światełkiem :D
 
 
Kiedy dotarliśmy na miejsce dowiedzieliśmy się, że latarnię morską w Gąskach wybudowano w latach 1976-1978. Jej wysokość jest imponująca - to niemalże 50 metrów!
Musiałem sobie zrobić pamiątkowe zdjęcie, przed jej miniaturką :) 


 
Zespół latarni morskiej, obejmuje latarnię, dom latarników, stodołę oraz budynek inwentarski. Całość otoczona jest wysokim murem :)
a to ja przed domem latarników :D
 

 
Piękny, prawda?
 
 
kaczuszki też są fajne :) takie drewniane i nieuciekające :P
 
 
Dni są takie krótkie...
Zapada zmierzch...
Jeszcze jeden zachód słońca....
chyba nigdy nie będę miał ich dość...
codziennie jest inny...
 
 
i to tyle na dziś.
Dobranoc :)
cdn....


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz